Isu-isu kontemporari akan bermula dengan penerokaan dan penjelajahan asal usul, tujuan dan struktur pendidikan matematik di Malaysia. Pengkajian secara kritikal faktor-faktor yang membawa kepada perubahan dalam pendidikan matematik akan dibuat melalui perbandingan isu-isu di dalam dan luar negara.
Dalam perbincangan intelektual, isu-isu mengenai perubahan paradigma dalam sejarah matematik, konsep bilik darjah dan proses pengajaran dan pembelajaran akan dibincangkan. Kursus ini juga akan mendedahkan pelajar kepada isu-isu dan trend di dalam pendidikan matematik.
Penilaian kursus:
• Pembentangan isu (30%)
• Penulisan isu pembentangan (10%)
• Pembangunan Blog (30%)
• Penulisan Kertas Projek (30%)
Penyampaian:
•Perbincangan, aktiviti internet-based, pendekatan PBL, pembentangan pelajar, persembahan pelajaran dengan berpandukan rumusan dan input pensyarah.
No comments:
Post a Comment